E-Ticaret B2C, firmaların müşterilere ve bağlantılı ağlara ürün ve hizmet sunumu sağlayarak, gerçek ticaretin dijital ortama aktarıldığı başarılı iş süreçleridir.
Günümüzde artan rekabet ve tüketim hızı, iş modellerinin çevrimiçi ortama taşınmasını zorunlu kılarak, e-ticaret sürecini geliştirmiştir. Temelde B2C'den kısmen farklıdır ve en önemli yapısal farkı, e-ticarette her kullanıcının potansiyel alıcı olarak kabul edilmesidir.
E-ticareti kesin sınıflara ayırmak doğru olmasa da, uluslararası düzeyde kabul gören işten işe (B2B) ve işten tüketiciye (B2C) şeklinde iki ana türü bulunmaktadır. B2B, firmalar arası iş süreçlerini birleştiren ve genellikle tedarikçi ile bayiler arasında siparişlerin internet üzerinden gerçekleştirilmesine olanak sağlayan e-ticaret türüdür.
B2C, gün geçtikçe daha popüler hale gelen bir e-ticaret modelidir. En büyük örnek olarak Amazon, dünya genelindeki tüketicilerin hemen hemen her ihtiyacını karşılayabilen bir platform sunar. Bu model sayesinde firma sahipleri, erişemedikleri milyonlarca müşteriye ulaşma fırsatı elde eder.