KVK Özellikleri
Bu yazılım, 6698 numaralı Kişisel Verinin Korunması Kanunu’nun bu kapsamda, Şirket Ortağı, Şirket Ortağı Temsilcisi ve Şirket Yetkilileri, Şirket Çalışanları, Çalışan Adayı, Stajyerler, Ziyaretçiler, Müşteriler, Aday Müşteriler, Müşteri Yetkilisi, Tedarikçiler, Tedarikçi çalışanları, Tedarikçi Altyüklenicileri, Tedarikçi Altyüklenici çalışanları ve üçüncü kişiler vb. kişisel verileri www.kvkk.info.tr tarafında rıza beyanları ve beyana konu olan tüm evrakları, Kişisel verilerin işlenmesi, saklanması ve gizliliğinin korunmasına ilişkin uyulacak usul ve esasları göre;
TÜM DİJİTAL FORMLARA UYGUN (iç müşteri veya dış müşteri, bayi kanalı, lokal portal, e-ticaret, sms tabanlı müşteri onay, sadakat program ve kartları, işletme resepsiyon alanları, mağaza kasa önü onay vb.) yazılım ortamlarındaki tüm formların RIZA işlemlerini, KVKK aydınlatma hakkında tüm eklenecek içeriklerin versiyonlama da yaparak 5070 sayılı kanunula e-imza ve arşiv imza ile arşivlenmesi. HASH özetin iki taraflı anahtar koruması ve zaman damgası ile saklanması. Kayıtların çalışan, tedarikçi, müşteri vb. sınıflaması ile sorgulanması ve böylece bilgi taleplerine hızlı yanıtın verilmesi. Otomatik tarih aralığına göre imha politikası bilgilendirilmesinin veri işleyene iletilmesi. Bu şekilde www.kvkk.info.tr tarafından gerçekleştirilen kişisel verilerin işlenmesi ve korunması faaliyetlerinde mevzuata tam uyumun sağlanması ve kişisel veri sahiplerinin kişisel verilere dair mevzuattan kaynaklanan tüm haklarının korunması hedeflenmektedir. Ayrıca şirketlerin derhal önlem alma, eğitimden geçme, kişisel verilerin korunması vb. konuların planlanması ile ispat yükümlülüğü için veri kayıt sistemi yazılım desteğini 'veri işleyen' statüsünde hizmet veriyoruz.
Kapsam Şartları:
Yıllık çalışan sayısı 50’den çok veya yıllık mali bilanço toplamı 25 milyon TL’den çok olan gerçek ve tüzel kişi veri sorumluları ile yurtdışında yerleşik gerçek ve tüzel kişi veri sorumlularının Sicile kayıt yükümlülüğünü yerine getirmeleri için belirlenen sürenin 30.09.2020 tarihine uzaltılmıştır. https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/6750/VERBIS-E-KAYIT-SURELERININ-UZATILMASI-HAKKINDA-DUYURU
Aşağıdaki soru ve yanıta ait kurumun linki: https://kvkk.gov.tr/SharedFolderServer/CMSFiles/d077b665-66b6-4615-975a-249f93e084ba.pdf
4- Amaçları birbirinden farklı, birden fazla kişisel veri işleme faaliyeti için ilgili kişilerden genel nitelikte açık rıza alınabilir mi?
Açık rıza belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı ifade eder. “Her türlü veri işleme faaliyeti” ifadesindeki gibi belirli
bir konu ile sınırlandırılmayan genel nitelikte alınan rıza, “battaniye rıza” olarak kabul edilir ve geçersizdir.
Aşağıdaki soru ve yanıta ait kurumun linki: https://www.kvkk.gov.tr/SharedFolderServer/CMSFiles/185c2130-8070-4b2b-a91e-1d48322ca352.pdf
21) Açık Rıza Herhangi Bir Şekil Şartına Tabi midir?
Açık rıza beyanı herhangi bir şekil şartına tabi değildir. Önemli olan açık rızanın Kanundaki unsurları taşıması ve ispatlanabilir olmasıdır. Dolayısı ile sözlü, yazılı, elektronik ortam vb. yöntemlerle açık rıza alınması mümkündür. Bununla birlikte, açık rızanın yazılı olduğu durumlarda, açık rıza metinleri açık, anlaşılır ve yalın bir şekilde kaleme alınmalıdır. Ayrıca, açık rızanın, olumlu bir irade beyanı içermesi gerekmektedir. Diğer bir ifade ile, açık rızanın şüpheye yer vermemesi gerekmekte, rızanın talep edilmesine ve alınmasına ilişkin işlemler, ilgili kişinin bu konudaki niyetini açık bir şekilde ortaya koyar nitelikte olmalıdır. Açık rızanın alındığı konusundaki ispat yükü ise veri sorumlusuna aittir.
63) Kurulun Resen İnceleme Yetkisi Var mıdır?
Kurul, şikâyet üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi halinde resen, görev alanına giren konularda gerekli incelemeyi yapabilir. Bu inceleme şikâyete ya da resen öğrenilen şikâyet konusuna münhasır olacaktır.
Kişisel Verilere İlişkin Suçlar ve Cezai Yaptırımlar Konusunda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Nasıl Bir Düzenleme Öngörmektedir? 07.04.2016 tarihli Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ile verilen 2 yıllık uyum süreci sona ermiş ve 2018 Nisan ayı itibari ile yasa tüm hükümleri ile uygulanır hale gelmiştir. Bu tarih itibari ile tüm şirketlerin ciddi şekilde önlem almaya başlamış olması, aksi taktirde aşağıda belirtilen çok ciddi cezalarla karşı karşıya kalma durumu söz konusudur. KVKK gereği yapılması gereken bu çalışmaların yapılmaması, yasanın 17. ve 18. maddelerinde ciddi hapis cezalarının ve para cezalarının ödenmesini gerektirir şekilde belirtilmiştir. Yasanın 17. Maddesinde kişisel verilerin silinmemesi ve anonim hale getirilmemesi TCK 138 gereği 1 yıldan 2 yıla kadar hapis cezasını gerektirdiği, yine TCK madde 135 gereği kişisel verileri hukuka aykırı olarak kaydedilmesi 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılacağı ve yine TCK madde 140 gereği tüzel kişiler hakkında güvenlik tedbiri uygulaması yapılacağı hükümlerine atıf yapılmıştır. Şirketler için uygulanacak güvenlik tedbirleri TCK madde 60 da belirtildiği üzere şirket faaliyet izninin iptali ve şirkete ait bir takım değerlerin müsaderesidir. Öte yandan aynı Kanun’un 18. Maddesi gereği, Kanun’da belirtilen aydınlatma yükümlülüğünün ihlali 100.000 TL’ye kadar para cezası, veri güvenliği yükümlülüğünün ihlali, Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararlarına muhalefet ve veri sorumluları siciline kayıt ve bildirim yükümlülüğüne aykırılık ise 1.000.000,00 TL’ye kadar para cezası yaptırımına bağlanmıştır. Şirketler için söz konusu cezalardan Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu üyeleri ile Genel Müdür veya Şirket Müdürü gibi imza sirküleri ile şirketi temsil yetkisine sahip kişiler Türk Ceza Kanunu gereği doğrudan sorumludurlar. Güncel veri ihlal bildirimlerini kurulun sitesinden görebilirsiniz: https://kvkk.gov.tr/veri-ihlali-bildirimi/ Görüldüğü üzere, KVKK kapsamında yapılması gerekenler basit bir avukatlık işi veya şirketin idari işlerinden değil, ciddi hazırlık gerektiren bir ekip işidir ve sistemsel bir çalışmayı ve beraberinde hem hukuksal alt yapının güçlendirilmesini ve hem de bilişim alt yapısı yönünden analiz ve çözüm önerileri getiren bir çalışmayı gerektirmektedir.